Financial education and entrepreneurship development in higher education students
DOI:
https://doi.org/10.17162/rivc.v9i1.1782Keywords:
Finance, Social Welfare, Business, EntrepreneurshipAbstract
The objective of this work was to determine the relationship between financial education and entrepreneurship development in Peruvian higher education students. The methodology structure includes a quantitative approach, applied type, descriptive correlational scope, and non-experimental cross-sectional design. The sample consisted of 300 students from a public institute in San Martín; For data collection, a previously validated questionnaire was applied. The results revealed that the level of financial education in students is high, at 46%; in the same way, the development of entrepreneurship is high at 49%. In conclusion, financial education is highly and significantly related to the development of entrepreneurship (ґ=.878). This indicates that the more financial education a student receives, the higher the level of entrepreneurship manifested both in entrepreneurial attitudes, and development of the entrepreneurial spirit or spirit, manifesting both culture and entrepreneurial well-being in the Peruvian social context.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)