Purchasing management and financial performance in companies in the city of Monterrey, Nuevo León, México
DOI:
https://doi.org/10.17162/rvc.v10i1.2093Keywords:
Purchasing management, Financial performance, Purchasing departmentAbstract
The objective of the study was to evaluate purchasing management as a predictor of self-perceived financial performance by purchasing managers of companies in Monterrey, Nuevo León, Mexico. The approach was quantitative, cross-sectional, descriptive, and predictive, while the sampling was non-probabilistic by convenience. The population consisted of 200 individuals, from which 88 sub-jects were selected as a sample (44% of the population), with an average age of 43.2 years, mostly men (54.5%). Simple linear regression was used as a statistical technique. The results found that the independent variable, purchasing management, explained 77.2% of the variance in financial performance, the dependent variable, allowing the identification of a significant and positive linear influence. Therefore, the level of purchasing management is an important and significant predictor of financial performance. In conclusion, the evaluated companies have developed good purchasing management in all related processes, which impacts their financial performance. In other words, when a company improves its purchasing management, its financial performance will also improve.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Revista de Investigación Valor Contable

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)